lördag 26 september 2009

Nya Äventyr


Den unge mannen som föraktar bloggvärlden och som egentligen aldrig hittat svaret till frågan "varför" när det kommer till bloggosfären fattar pennan och tar sig åter an sin antites: bloggen. Fast egentligen ligger den kanske inte så långt ifrån mitt rätta hjärta; det som vill fläka ut sig och visa allt för alla som den äkta cockerspaniel som en gång uppfostrat mig. Kanske är det bara att jag inte orkar bry mig om andras bloggar, men gärna orerar i min egen.
Jag må bryta mina principer i och med denna bloggs återupplivande, men jag tänker då sannerligen i allafall inte läsa någon annans!

Nåväl, resan är begynnen. Denna gång tuffar tåget klima
tsmart mot all skönkulturs vagga: Tyskland! Landet som gav oss Wagneropera, Goethes storverk och knackwursten är sålunda snart mitt nya hemland och boning. Det är där jag ska läsa kirurgikursen under de stundande månaderna (läs: flyr den svenska icke-vintern).
Overkligt och knäppt känns det, men humöret är på min sida och förväntan växer i maggropen.

Gårdagskvällen i min lägenhet var vacker och härlig. Det var på många sätt min sista kväll i Göteborg. Fint. Det är som med lägenheten som med kvinnor; de är alltid vackrast när man lämnar dem.

Nycklarna lämnade
s över till min hyresgäst Anders och efter en kort fika på centralen, blev jag avvinkad av en varm vän med kort och choklad. Allt som fattades var att hon skulle vinkat med näsduk.
Under bytestiden i Köpenhamn gick det upp för mig hur ofantligt mycket packning jag har med mig. Men jag lyckades bära allt! Närmare 70 kg skulle jag tro.
När jag vaknar i morgon är jag f
ramme. Ska bli spännande.

1 kommentar:

KatBat sa...

hehe, kul att du skriver. midre kul att du föraktar mitt skrivande=P haha