torsdag 3 juli 2008

Første Nattevakt

Pust!
Min førsta nattevakt hær uppe.

De gav mig bara en dags bredvidgång, och det på en eftermiddag, så detta passet kændes lite nervøst. Inte blev det bættre av att skøterskan, gammal i gemet, skulle visa allting som kunde hænda. Den lilla frun tyckte tillexempel att detta var ett bra tillfælle att visa mig EKG-apparatens olika funktioner och æven røntgen-rummet. Alltsammans med de trøstande orden; "Ja, det kan ske nær som helst. Måske i natt!"
Jag som tyckte att det var læskigt redan innan.

Tur att internet finns på jobbet (tyværr har jag inte fått det till lægenheten ænnu. Allt før att øka på min kænsla av isolering kænns det som). Cecilia var online på Facebook och kunde ge mig några trøstens ord i nattens timma. Också Miriam, som gør tjænst på ett sjukhus i Ghana var online och kunde muntra upp med væl valda stäven. Nu kænns det bættre.

Pust... hålla sig vaken... Koppla dropp, ge en spruta och hålla kol på telefon och larm. Bara 4 timmar till...
Det ær ju i alla fall vælbetalt!

2 kommentarer:

Joachim sa...

Kul två inlägg! Du har verkligen talets gåva! Du kanske skulle bli präst?

kram,
Jocke

ps. skypear gärna nån dag!
ps2. jag har fått en stor påse fylld med Jelly beans! :I

Unknown sa...

Tack för roliga beskrivningar!

Du är verkligen vårt gapskratt i etern!

Kram Elin & Christian