fredag 4 juli 2008

Midnattssol -my ass!

Alla som är turister och åker till Nordnorge (dvs inklusive mig själv, turist är man väl hela den första månaden på ett nytt ställe och jag ska ju inte stanna längre än så) tänker att midnattssol måste vara nåt fantastiskt. Och det är det verkligen. Det är grymt häftigt och jag kan inte sluta fascineras av strålande solsken klockan halv tre på natten.
Om den lyser vill säga. Idag har Berlevåg visat sitt rätta ansikte med pinande vind, sånt där äckligt regn som letar sig innanför kläderna och hela 5 grader plus på kvicksilvret. Det gör ju det inte lättare att vara här så att säga (särskilt inte när man får rapport från Götet om 30¤ och sol)

Tänkte iallafall dela med mig av lite bilder från Berlevåg från häromdan då vädret var frisk och regnfritt.



Utsikt från mitt fönster klockan halv 2 på natten







Lite Mikael Niemi-känsla från Populärmusik;
"När asfalten kom till byn"


















På plattåerna

Inga kommentarer: