torsdag 1 oktober 2009

Nycklar

Nu har jag nyckeln till min nya lya. I vanlig tysk ordning var det ganska krångligt och många stämplar och underskrifter samt att man måste ringa och skriva ett mail innan man kunde komma till kontoret och hämta nyckeln, men nu är den min!

Var och tittade på huset och rummet där jag skulle bo. Ett litet, men fräscht rum med stockar i taket i sann tysk anda. Själva "wg"-t (wohngemeinschaft/kollektivet) som jag ska bo i har jag inte sett så mycket av, men en indisk kille visade mig köket –som var smutsigt –men stort och gemytligt. Vi är 9 personer som delar det översta våningsplanet och tornet på det stora fem våningar höga wohnheimet.

Där kommer jag alltså leva. Det kommer nog bli bra det här...


Jag flyttar in i morgon med hjälp av en bil tillhöra
nde Simons vän Katrin.

Inga kommentarer: